Dagen aftellen...

13 april 2019 - Almere, Nederland

Vrijdagmiddag stap ik in het vliegtuig en reis naar Porto om van daar uit de Camino Portugues te gaan wandelen. Een tocht van circa 250 kilometer met als eindpunt de kathedraal in Santiago de Compostela. Ik kijk hier al maanden naar uit, met deze camino wil ik een lange moeilijke periode afsluiten. Na mijn onverwachte ontslag door reorganisatie bij Bugaboo voelde ik dat ik mijzelf een doel moest stellen.

Jaren geleden heb ik ooit eens een tv programma gezien over het lopen van de Camino - de bedevaartstocht naar Santiago de Compostela. Al surfend op het www kwam ik op een site van een vrouw die een reportage had gemaakt over haar Camino langs de Portugese kust naar Santiago. Ik wist het! Dat wilde ik ook. Met maanden vrije tijd in het verschiet begon ik weer voorzichtig te wandelen, in verband met een gescheurde enkelband eerder die zomer, begon ik echt heel voorzichtig met wandelingetjes van 2 km. Ik merkte nu ook weer dat wandelen een weldaad is voor een gekwelde ziel. Voorzichtig bouwde ik de kilometers op en kreeg steeds meer de rust terug in mijn hoofd.

En nu maanden later ben ik bijna zover. Ik heb veel getraind om met gemak tot een gemiddelde dagafstand van 20 kilometer te komen. Mijn uitrusting heb ik bij elkaar verzameld, inclusief de Jakobsschelp; hét symbool van de pelgrim die nu aan mijn rugzak hangt. Het streefgewicht dat ik maximaal aan bagage in mijn rugzak wil meedragen is 6 kilo, ik ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk gaat worden.

Tijdens mijn Camino zal ik regelmatig een nieuw verslag schrijven van mijn belevenissen en met jullie delen. Reizen jullie met mij mee?

1. Bianca:
    13 april 2019
    Natuuuuuuurlijk ga ik je verhalen lezen ik wens je alvast heeeeel veel plezier😘😘😘
  2. Barbara:
    13 april 2019
    Ga je zeker volgen Diane. Wens je een hele mooie reis met veel belevenissen en ontmoetingen.
  3. Jacomijn:
    13 april 2019
    Ik wens je vooral veel genieten toe tijdens het lopen.
  4. Miranda:
    13 april 2019
    Wat een mooi doel! Zet m op meis....
    Dat t een mooie geest verrijkende tocht mag worden. Je geliefden reizen altijd met je mee.
  5. Petra Snabel-Evers:
    13 april 2019
    Goeie reis en veel plezier!
  6. Toos:
    13 april 2019
    Tuurlijk reis ik in gedachten met je mee.
  7. Pa:
    13 april 2019
    Goed idee en een goede reis en veel plezier.
  8. Carla:
    14 april 2019
    Diane heel knap van je veel succes veel plezier en je kan het ga je zeker volgen zet hem op en een goeie reis 😉
  9. Mary:
    16 april 2019
    Ik ga je volgen, ik hoop hm volgend jaar te lopen
    Succes, maak hm onvergetelijk
    Gr
  10. Roel:
    16 april 2019
    Zojuist mij aangemeld op jouw blog.
    Ik ga je met plezier volgen. Wens je een Bom Caminho zo
    als ze dat zeggen in Portugal. Ga vooral genieten het wordt een
    onvergetelijke ervaring .
  11. Joyce van Krieken:
    16 april 2019
    Leuk! Ik ga je volgen. Wil hem zelf volgend jaar lopen. In 2010 van St. Jean Pied de Porte naar Finisterre gelopen. Prachtig! Heel veel plezier en geniet!
  12. Heleen en Gerard:
    16 april 2019
    Ik ga je ook volgen. Begin mei ga ik de Camino Portugues ook lopen, dus ik ben zeer benieuwd naar jouw verhalen. Alvast heel veel wandelplezier.
  13. Willeke:
    Leuk, ik ga je volgen.
    Hoeveel liter is je rugzak? Twijfel zelf namelijk of ik in plaats van mijn Osprey stratos 34 toch een iets grotere zal kopen
  14. Wilma Raats:
    Buen Camino!
  15. Els Stehouwer:
    16 april 2019
    Ik ga je volgen! Veel wandelplezier!
  16. Chantal , ook een pelgrim:
    Buen camino !!
  17. Diane:
    17 april 2019
    Hi Wil, Ik heb een 30 liter rugzak en kwam gisteren uit op 6,8 kg inclusief stokken. Ik heb nog ruimte over zelfs. Groter hoef je echt niet te nemen, je moet het ook allemaal meezeulen!
  18. Yvonne Janssen:
    17 april 2019
    Ik ga je volgen. Ik heb deze vorig jaar gelopen. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen op de camino! Bon Camino!
  19. Eugene Uiting:
    17 april 2019
    Ik ga je volgen. Welke route gaat t worden? Ik liep 2017 de kustroute. Prachtig.
  20. Elisabeth:
    Heerlijk dat wordt genieten
  21. Ad Huizing:
    17 april 2019
    Heel veel plezier, ook op de moeilijke momenten. Ik ga je lezen en meegenieten.
  22. Chris:
    17 april 2019
    Diane, ik wens je een Buen Camino!
    'Ont-moeten!' Geniet er lekker van!
  23. Ron Adelaar:
    17 april 2019
    Buen Camino. Leuk om je te volgen. Ik ga volgend jaar lopen vanuit Portugal. Wel vanuit Lissabon via Fatima en Porto naar Santiago
  24. Helga van hooff:
    20 april 2019
    Heel veel succes en plezier met je wandelen je bent een topper en je komt er wel liefs van mij
  25. Karin:
    23 april 2019
    Zo zeg, dat is een mooie uitdaging!
    Ik ga je zeker volgen, heel veel succes👣👣👣👣