Dag 15, van Milladoiro naar Santiago de Compostela

4 mei 2019 - Santiago de Compostella, Spanje

Gisteravond heb ik een sportmasseur laten komen nadat ik wat had gegeten en naar de supermarkt was gestrompeld. Dat bleek een uitstekend plan. Mario, de masseur, bekeek en bevoelde mijn benen en zei direct dat een spier in mijn rechter kuit was ontstoken. Hij masseerde mijn benen en de pijnlijke kuit masseerde hij lichtjes om niet meer problemen te veroorzaken. Hij sprak mij nog wel even serieus toe dat als ik de volgende ochtend te veel pijn zou hebben ik echt naar de dokter moest gaan. Hij gaf mij zijn visitekaartje mocht ik ergens hulp bij nodig hebben dan kon ik hem altijd bellen.

Vanochtend werd ik erg vroeg wakker aangezien de eerste pelgrims al om 6:30 u aanstalten maakten om te vertrekken. Ik ben nog een klein uurtje blijven liggen en daarna ben ik maar gaan douchen en aankleden. Het was fris vanochtend toen ik vertrok iets voor half negen. Het was slechts 9 graden, gelukkig liet de zon zich al zien en stond er niet zoveel wind waardoor ik mijzelf al snel warm wandelde.

99F53F73-047B-4BF1-B9B5-1486C1AE94EF

AD9189A8-BB04-4D95-9ED5-67123E2F1A06

Ik hield me er bewust mee bezig dat ik nog even goed moest genieten van de natuur, het gefluit en gekwetter van de vogels en het wandelen. De kuit voelde ik nog wel maar was gelukkig niet zo pijnlijk als gisteren. Naar mate ik Santiago naderde begon de kuit wel steeds meer op te spelen. De spier heeft zich relatief goed gehouden gelukkig. Net voor de binnenstad van Santiago heb ik bij een cafeetje nog van een croissant en een verse jus gesmuld en de op 1 na laatste stempel gehaald.

9BAF2692-1BA8-4327-913E-26F5D2CAA16D

Onderweg naar de kathedraal liep ik langs het postkantoor waar ik direct mijn zakmes op de post naar huis heb gedaan. Mijn rugzak gaat als handbagage mee in het vliegtuig, het toch moeten inchecken zal mij meer kosten dan de €7 die ik voor het kleine pakje met track en trace code heb betaald. Tevreden dat ik dat ook heb geregeld liep ik verder op zoek naar de kathedraal.

75ECD8ED-A700-4956-8741-E397FC7E32CE

07A6FA12-561B-4099-A7D1-FB2DCD16388D

Ik ben er, ik heb het gehaald! Het kwartje is nog niet helemaal gevallen maar dat zal nog wel komen later vandaag of morgen.

2AF530BA-D615-42F6-9B6D-86E428432D08

1. Willeke:
    4 mei 2019
    Gefeliciteerd, heb meegenoten van jouw verhalen, was voorpret voor mij, mijn reis moet nog beginnen.
    Dank je wel voor je leuke verslag
  2. Pa:
    4 mei 2019
    Dank voor al je verhalen. Geweldig dat je het gehaald. Ben beretrots op je.
  3. Diane:
    Buen Camino Willeke 👍🏻
  4. Barbara:
    4 mei 2019
    Gefeliciteerd Diane. Wat een prestatie.
    Genoten van je verhalen en foto’s.
  5. Ad Huizing:
    Gefeliciteerd. Geniet er lekker van en kom goed thuis. Buen Camino
  6. Jelly:
    4 mei 2019
    Goed gedaan! Gefeliciteerd!💐Fijn dat ik je kon volgen, en dank voor je leuke verhalen!
  7. Helene Van veen:
    Gefeliciteerd 💐
  8. Geke Holtland:
    4 mei 2019
    Vond het erg leuk om je te volgen, juist omdat ik ook het plan heb om deze camino te gaan lopen.
    Dank!
  9. Heleen en Gerard:
    4 mei 2019
    Super gedaan en wat een mooie verslagen . Ik zit nu in Barcelos, dus mag nog een poosje
  10. Marilou Burger:
    4 mei 2019
    Gefeliciteerd. Geniet ook van Santiago. Dank voor je verslagen en straks goede reis naar huis!
  11. Ingrid:
    4 mei 2019
    Proficiat, bedankt voor alle mooie verhalen en geniet van het gevoel en de herinneringen!!
  12. Elisabeth:
    4 mei 2019
    Joepie you did it! Groots! Wel balen van je kuit, neem je wel een ontstekingsremmer in? En koelen dat been! Hoop dat je ook nog even van SdC kunt genieten. Leuk om door de kleine straatjes te zwerven maar dan moet je kuit het wel toelaten. Dank je wel voor je leuke verhalen en foto's zal het nog gaan missen. Niet vergeten: "ook thuis ben je onderweg" het hele leven is immers pelgrimeren.
  13. Lidwien Gerritsen:
    14 mei 2019
    Wow, wat een held ben je zeg!! Superknap!!
  14. Esther Ringenaldus:
    14 mei 2019
    Gefeliciteerd TOPPER 👊🏼👊🏼 Was een beetje laat ingestroomd je te volgen maar heb inmiddels al je verhalen gelezen. Dank dat je ons deel hebt gemaakt van deze onwijs stoere en mooie reis! Je bent een HELD!! Dikke kus 😘